VISIÓ NATURAL – MÈTODE BATES

Un estil de vida saludable, el millor preventiu contra el càncer

Dia mundial contra el càncer

Avui, dia 4 de febrer, és el Dia Mundial contra el Càncer, una malaltia que es podria evitar en un bon nombre de casos seguint un estil de vida saludable.

Fins a 65.000 casos de càncer a l’any es podrien evitar si les persones decidíssim portar un estil de vida més saludable. Aquesta és la conclusió a la que ha arribat la Unió Internacional per al Control del Càncer (UICC).

En aquesta mateixa línia, l’Organització Mundial de la Salut assegura que amb hàbits de vida saludables es podrien evitar el 30 % de les morts produïdes pel càncer.

Aquestes xifres tan contundents han portat a que avui, Dia Mundial Contra el Càncer, les organitzacions internacionals de la salut i les associacions contra el càncer es posin d’acord per posar en marxa una campanya per fomentar un estil de vida saludable.

Millorar els nostres hàbits

Un dels objectius de la iniciativa és prevenir l’aparició del càncer, per la qual cosa es posarà l’accent sobre tot en aquells tumors que es podrien evitar en molts casos, com són el de pulmó i el de pell.

Aquestes són algunes de les coses que podem fer per prevenir el càncer:

. No fumar.

. Prendre precaucions adequades quan prenem el sol.

. Seguir una dieta equilibrada.

. Fer exercici físic de forma regular.

El lema de campanya de l’Associació Espanyola contra el Càncer (AECC), es ‘Un dia per canviar la resta de TEVA vida’.

Dades que cal saber

· El tabac provoca entre el 80 i el 90 % de les morts per càncer de pulmó i, un 30 % de les provocades per  tumors a la boca, laringe, esòfag, pàncrees, estómac, bufeta i ronyó.

“Si s’eliminés el consum de tabac el càncer de pulmó seria una malaltia rara”, asseguren des UICC.

. L’obesitat és responsable de l’augment de risc de patir càncer colorectal, esòfag, ronyó, mama i endometri.

. Les radiacions ultraviolades estan relacionades amb l’increment del càncer de pell.

. El consum d’alcohol eleva el risc de tumors a l’estómac i el fetge.

Un concert de Luz Casal molt esperat

Luz Casal oferirà aquesta nit a les 21.30 al Madrid-Arena un concert, la recaptació del qual anirà a parar íntegrament a l’Associació Espanyola contra el Càncer (AECC) i al Grup Espanyol d’Investigació en Càncer de Mama (GEICAM) .

El concert de la cantant gallega suposarà el seu retorn els escenaris després d’haver-se sotmés a un tractament amb quimioteràpia i radioteràpia per tractar el càncer de mama que se li va reproduir fa uns mesos i del qual es troba restablerta.

One Response to “Un estil de vida saludable, el millor preventiu contra el càncer”

Leave a Reply

HO HAN DIT ELS SAVIS

"Viu com si anessis a morir demà.
Aprèn com si anessis a viure per sempre".


MAHATMA GANDHI

TRADUCTOR
CASA RURAL

Vallmajor2.jpg

CALENDARI
maig 2023
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
« abr.    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
Darrers Tweets